Pošlete vašim blízkým pohlednici Movember a ukažte, že vám na mužském zdraví vašich blízkých záleží. Nový plošný screeningový program časného záchytu karcinomu prostaty je bezplatný.
Tento rok spojili síly dlouhodobí i noví podporovatelé Nadačního fondu MUŽI PROTI RAKOVINĚ. Výsledkem je působivá spolupráce ambasadorů, firem a institucí, které během listopadu znovu zvyšovaly povědomí o mužském zdraví. Až do 8. prosince bylo v rámci České republiky na účet Movember Foundation uskutečněno 4 314 online a 17 offline plateb v celkové výši 4 837 388 Kč. Budou použity na nákup zařízení a preventivní aktivity.
Skočte si na poštu pro pohlednici
Za podpory společnosti AstraZeneca vznikla edukační pohlednice pro pacienty a praktické lékaře, která upozorňuje na nový plošný bezplatný screeningový program časného záchytu karcinomu prostaty. Jeho cílem je zvýšit podíl pacientů, u nichž je rakovina prostaty odhalena v časném klinickém stadiu, a zlepšit tak jejich šanci na úplné uzdravení. Vstupní vyšetření spočívá v odběru malého vzorku krve pro stanovení hladiny PSA. „Rakovina prostaty je nejčastějším zhoubným nádorem u mužů a často je odhalena v pozdním stadiu, proto nám dává smysl podpořit projekty zaměřené na zvýšení prevence a včasné diagnostiky, aby bylo co nejvíce nádorů odhaleno a léčeno včas,“ vysvětlil Kuuno Vaher, generální ředitel společnosti AstraZeneca pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

Nápad dát edukačnímu letáku podobu pohlednice zaujal Českou poštu a díky tomu jsou na nejnavštěvovanějších pobočkách po celé České republice pohlednice zdarma k dispozici až do konce roku. Tvářemi letošní kampaně na pohlednicích jsou britský velvyslanec v České republice Matt Field, herec a režisér Miroslav Krobot a další osobnosti, které se do českého Movemberu zapojují již tradičně. Navíc probíhá pilotní program na poštách na jižní Moravě a v jižních Čechách, kde se na LED panelech zájemci mohou podívat na video s Davidem Matáskem, který už mnoho let Movember hrdě reprezentuje. „Cílová skupina mužů mezi padesáti a šedesáti devíti lety si dobře pamatuje dobu, kdy jsme namísto textových zpráv ještě posílali pohlednice. Věříme, že je to zaujme a přiměje zamyslet se nad vlastním zdravím,“ zdůraznil koordinátor kampaně Jiří Hofreitr z Nadačního fondu MUŽI PROTI RAKOVINĚ, který dlouhodobě usiluje o změnu pohledu na mužské zdraví.

Pozor také na rakovinu varlat
Movember, potažmo Nadační fond MUŽI PROTI RAKOVINĚ má ale i další zásadní téma, kterým je rakovina varlat. Ta postihuje zejména mladé muže ve věku 15 až 40 let. Onemocnění se však může vyskytnout i dříve, nebo naopak v pozdějším věku. Za finanční podpory hlavního města Prahy jsme na konci loňského roku v rámci preventivního a osvětového programu vydali publikaci Mimo hru, inspirovanou skutečným příběhem mladého hokejisty, který si v relativně krátkém čase dvakrát vyslechl diagnózu rakoviny varlat. Publikace se stala základem pro osvětový program preventivních přednášek pro nejmladší ohroženou skupinu, kterou jsou žáci základních a středních škol. Přednášku i publikaci je možné si na stránkách muziprotirakovine.cz objednat zdarma. Celý příběh je i díky spolupráci s Českým rozhlasem Plzeň zdarma k dispozici také v audio verzi, a to na profilu MUŽI PROTI RAKOVINĚ na Spotify, kde jsou i další publikace nadačního fondu. „Společně s Českým rozhlasem Plzeň se nám podařilo v jejich studiích převést naše aktuální publikace do audio formátu, což nám do značné míry usnadňuje jejich distribuci pro všechny, kdo je potřebují,“ uzavírá Jiří Hofreitr.