Čtvrtek, 17 července, 2025

Pohlednice řekne víc než tisíc slov

Share

Pošlete vašim blízkým pohlednici Movember a ukažte, že vám na mužském zdraví vašich blízkých záleží. Nový plošný screeningový program časného záchytu karcinomu prostaty je bezplatný.

Tento rok spojili síly dlouhodobí i noví podporovatelé Nadačního fondu MUŽI PROTI RAKOVINĚ. Výsledkem je působivá spolupráce ambasadorů, firem a institucí, které během listopadu znovu zvyšovaly povědomí o mužském zdraví. Až do 8. prosince bylo v rámci České republiky na účet Movember Foundation uskutečněno 4 314 online a 17 offline plateb v celkové výši 4 837 388 Kč. Budou použity na nákup zařízení a preventivní aktivity.

Skočte si na poštu pro pohlednici

Za podpory společnosti AstraZeneca vznikla edukační pohlednice pro pacienty a praktické lékaře, která upozorňuje na nový plošný bezplatný screeningový program časného záchytu karcinomu prostaty. Jeho cílem je zvýšit podíl pacientů, u nichž je rakovina prostaty odhalena v časném klinickém stadiu, a zlepšit tak jejich šanci na úplné uzdravení. Vstupní vyšetření spočívá v odběru malého vzorku krve pro stanovení hladiny PSA. „Rakovina prostaty je nejčastějším zhoubným nádorem u mužů a často je odhalena v pozdním stadiu, proto nám dává smysl podpořit projekty zaměřené na zvýšení prevence a včasné diagnostiky, aby bylo co nejvíce nádorů odhaleno a léčeno včas,“ vysvětlil Kuuno Vaher, generální ředitel společnosti AstraZeneca pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

Nápad dát edukačnímu letáku podobu pohlednice zaujal Českou poštu a díky tomu jsou na nejnavštěvovanějších pobočkách po celé České republice pohlednice zdarma k dispozici až do konce roku. Tvářemi letošní kampaně na pohlednicích jsou britský velvyslanec v České republice Matt Field, herec a režisér Miroslav Krobot a další osobnosti, které se do českého Movemberu zapojují již tradičně. Navíc probíhá pilotní program na poštách na jižní Moravě a v jižních Čechách, kde se na LED panelech zájemci mohou podívat na video s Davidem Matáskem, který už mnoho let Movember hrdě reprezentuje. „Cílová skupina mužů mezi padesáti a šedesáti devíti lety si dobře pamatuje dobu, kdy jsme namísto textových zpráv ještě posílali pohlednice. Věříme, že je to zaujme a přiměje zamyslet se nad vlastním zdravím,“ zdůraznil koordinátor kampaně Jiří Hofreitr z Nadačního fondu MUŽI PROTI RAKOVINĚ, který dlouhodobě usiluje o změnu pohledu na mužské zdraví.

Pozor také na rakovinu varlat

Movember, potažmo Nadační fond MUŽI PROTI RAKOVINĚ má ale i další zásadní téma, kterým je rakovina varlat. Ta postihuje zejména mladé muže ve věku 15 až 40 let. Onemocnění se však může vyskytnout i dříve, nebo naopak v pozdějším věku. Za finanční podpory hlavního města Prahy jsme na konci loňského roku v rámci preventivního a osvětového programu vydali publikaci Mimo hru, inspirovanou skutečným příběhem mladého hokejisty, který si v relativně krátkém čase dvakrát vyslechl diagnózu rakoviny varlat. Publikace se stala základem pro osvětový program preventivních přednášek pro nejmladší ohroženou skupinu, kterou jsou žáci základních a středních škol. Přednášku i publikaci je možné si na stránkách muziprotirakovine.cz objednat zdarma. Celý příběh je i díky spolupráci s Českým rozhlasem Plzeň zdarma k dispozici také v audio verzi, a to na profilu MUŽI PROTI RAKOVINĚ na Spotify, kde jsou i další publikace nadačního fondu. „Společně s Českým rozhlasem Plzeň se nám podařilo v jejich studiích převést naše aktuální publikace do audio formátu, což nám do značné míry usnadňuje jejich distribuci pro všechny, kdo je potřebují,“ uzavírá Jiří Hofreitr.

Mohlo by se vám líbit

Další články autora